woensdag 6 januari 2016

Schwarzkopf haarverf poly palette (688).



Ik was volgens mij 15 jaar toen ik voor het eerst begon met het verven van mijn hoofdhaar. Ik ben dol op allerlei kleurtjes en ook mijn haar moest er toen al aan geloven. En natuurlijk ging het ook wel eens mis. Want als je van blond naar donker gaat dan kun je verwachten dat je een mooi groen haarkleurtje krijgt. Maar goed ook daar heb ik van geleerd. Mensen vroegen wel eens aan mij ben je nooit bang dat de haarkleur die je gekozen hebt tegenvalt. Nee hoor, wat betreft mijn haarkleur ben ik best makkelijk. En vind ik het een keer wat minder mooi nou dan niet getreurd dan doen we het een week later gewoon opnieuw. Deze keer heb ik gekozen voor de Schwarzkopf haarverf poly palette nummer :688. Het eindresultaat moet zijn granaatappel rood. Natuurlijk is dit afhankelijk van de originele haarkleur.


Waarom heb ik gekozen voor deze haarverf?


Op de eerste plaats om de rode kleur. Ik wil deze keer namelijk graag een warme rode kleur in mijn haar. Daarnaast sprak het merk mij aan omdat ik goede ervaringen heb met de producten van Schwarzkopf. Ook het ingrediënt Aloë Vera heeft zeker een toegevoegde waarde. Ik gebruik namelijk erg vaak Aloë Vera met geweldig eindresultaat. Ik hoop dat er voldoende Aloë Vera in dit product zit zodat mijn hoofdharen zo min mogelijk schade oplopen door de kleuring.


Algemene informatie over de Schwarzkopf haarverf poly palette (688).


Merknaam : Schwarzkopf

Productnaam : poly palette

Kleur : Granaatappel rood (688).

Productsoort : permanente haarkleuring

Verpakking : karton/plastic

Inhoud van de verpakking : 1 tube met (kleur) crème, 1 paar handschoenen, 1 tube applicatieflacon met ontwikkel emulsie, 1 haarmasker en een gebruiksaanwijzing ( zie bijgevoegde foto).

Prijs : 7,99 euro ( een mooi prijsje voor een permanente haarkleuring).



Een klein stukje informatie over het merk :


Schwarzkopf is een product van de firma Henkel. Het ontstaan van de firma Henkel begint bij een 28-jarige handelaar die een bijzondere interesse had in natuurwetenschappen - Fritz Henkel-. Op 26 september 1876 richtte hij samen met twee partners in Aken de firma Henkel & Co op. Het eerste product dat ze op de markt brachten was een universeel waspoeder. Inmiddels leveren zij verschillende producten zoals Was -en reinigingsproducten, Cosmetica en verzorgingsproducten van verschillende merken. Schwarzkopf is één van hun producten.

En nu aan de slag met de haarkleuring :


Als eerste neem ik een oude handdoek ( i.v.m. morsen ) en leg die om mijn schouders heen. Vervolgens doe ik de bijgeleverde plastic handschoenen aan.  De bijgeleverde tube met de rode kleur knijp ik leeg in het plastic flesje met ontwikkel crème. Daarna schudt ik het flesje goed door elkaar zodat de twee vloeistoffen zich met elkaar vermengen. De inhoud van het flesje gaat daarna op mijn nog droge haar en hoofdhuid. Voor een goed resultaat is het belangrijk dat je de crème goed verdeeld. De haarkleuring laat je daarna 30 minuten  intrekken, vervolgens goed uitspoelen, en als laatste gebruik ik de conditioner om mijn haren extra te verzorgen.

Zoals je ziet is de haarkleuring erg makkelijk in gebruik. Wel gebruik ik zoals vermeld een oude donker gekleurde handdoek i.v.m. morsen. Dit morsen gebeurd eigenlijk bijna nooit omdat de haarkleuring niet drupt, maar ja een ongelukje kan natuurlijk altijd. Deze haarkleuring kun je niet gebruiken voor het verven van je wimpers of wenkbrauwen daar is hij niet voor geschikt. Als je deze haarkleuring voor de eerste keer gebruikt is het verstandig om te kijken of je allergisch bent voor de bestanddelen die in deze haarkleuring zitten. Hoe je dit het beste kunt doen staat beschreven in de bijsluiter.



Verpakking:



De haarkleuring van Schwarzkopf zit verpakt in een stevige kartonnen verpakking. Op de voorkant van de verpakking staat duidelijk vermeld welke kleur je kan verwachten als je deze haarverf gebruikt. Om de haarkleur visueel te maken is er een duidelijke afbeelding van het eindresultaat geplaatst op de voorkant van de verpakking. De kleur code 688 staat voor granaatappel rood. Als je de verpakking omdraait zie je afbeeldingen van verschillende soorten haarkleur. Kijk naar de haarkleur van jou haar en dan zie je meteen op het plaatje daarnaast hoe je haarkleur eruit komt te zien bij het gebruik van dit product. Als je de verpakking open maakt zie je dat alle benodigde materialen goed verpakt zitten. De verpakking bevat wat mij betreft voldoende informatie om tot aankoop over te kunnen gaan.




Mijn ervaring met de Schwarzkopf haarverf poly palette (688):


Inmiddels heb ik deze haarkleuring gebruikt en ik ben er heel enthousiast over.
Het eindresultaat is namelijk : een natuurlijk resultaat met een volle warme rode kleur. En niet te vergeten (dit vind ik zelf erg belangrijk) deze haarkleuring heeft een perfecte grijsdekking. Door deze haarkleuring –ook mede namens de Aloë Vera- heeft mijn haar na het verven een stralende gezonde glans. Schwarzkopf haarverf poly palette (688) is een permanente haarkleuring dit betekent dat de kleur niet vervaagd alleen de uitgroei moet je na ongeveer 6 weken ( afhankelijk hoe hard je haar groeit ) bijkleuren.

Dit product is zeker voor herhaling vatbaar.

Bedankt voor het lezen, tot ziens Rina Jansen 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten