donderdag 19 november 2015

Badia Sazon Tropical



Je kunt een gerecht op verschillende manieren op smaak brengen. Natuurlijk met verse kruiden wat enorm lekker is maar soms komt dat gewoon even niet uit. Als alternatief kun je dan kiezen voor gedroogde kruiden en specerijen. Deze keer heb ik gekozen voor de Badia Sazon Tropical. Dit zijn gedroogde kruiden en specerijen waarmee je gevogelte, soep, rijst, wit vlees, vis, zeevruchten en Sausen enorm goed mee op smaak kunt brengen. In deze review kun je wat meer informatie over en mijn ervaring met de Badia Sazon Tropical vinden.

Algemene informatie over het product :


Merknaam : Badia
Productnaam : Sazon Tropical
Productsoort : gedroogde kruiden en specerijen
Bestemd voor : het op smaak brengen van gevogelte, soep, rijst, wit vlees, vis, zeevruchten en Sausen
Inhoud : deze kruiden zijn verkrijgbaar in kleine strooipotjes van 100 gram maar ook in grote potten (zie foto) en alles wat daar tussen zit.
Verpakking : plastic/papier
Verkrijgbaarheid : supermarkt ( zie website http://www.badiaspices.com )
 Prijs : net zoals de inhoud van de verpakking verschilt dus ook het aankoopbedrag. Het kleinste potje kost ongeveer 5,00 euro.


Een klein stukje informatie over het merk Badia


Het merk Badia bestaat inmiddels al meer dan 30 jaar en maakt met diverse kruiden en specerijen allerlei overheerlijke producten. Op de website http://www.badiaspices.com kun je lezen welke producten dit zijn en waar je deze producten kunt kopen.



De Badia Sazon Tropical is gemaakt van (Ingrediënten):

Zout, knoflook, gedroogde ui, specerijen, Disodium guanylaat & inosinaat, koriander, Annato, Rode Paprika en tricalciumfosfaat.

koriander : staat bekend om zijn bijzondere smaak (een beetje citroen/peterselie) en maakt een gerecht een beetje warm/exotisch.

Annatto : is iets zoet van smaak en is ideaal voor het maken van gele rijst omdat de Annatto het gerecht van een mooie gele kleur voorziet.


Uiterlijk, geur en smaak :


Als je naar de kruiden kijkt zie je verschillende kleuren zoals groen, wit, oranje en donkerrood. De kleur donkerrood is overheersend. Van de gedroogde kruiden zijn korrels gemaakt die niet echt fijn te noemen zijn maar ook niet grof. Als ik aan de kruiden ruik komen wat mij betreft overduidelijk de kruiden knoflook, koriander, paprika en ui naar boven. Vervolgens gebruik ik de kruiden in diverse gerechten en kom ik tot de conclusie dat de bovengenoemde kruiden en specerijen duidelijk aanwezig zijn wat betreft smaak. Deze smaak kun je wat betreft sterkte natuurlijk zelf bepalen door veel of juist wat minder kruiden te gebruiken in je gerecht. De Annatto maakt mijn gerecht mooi geel waardoor het er heel smaakvol uitziet.


Verpakking :


De Badia Sazon Tropical zit verpakt in een stevige doorzichtige plastic pot. De kleine verpakkingen zijn rond van vorm de overige verpakkingen vierkant. De doorzichtige verpakking is afgesloten met een strooideksel. Als je het deksel open maakt zie je dat het strooigedeelte in 2 verschillende vakken is onderverdeel. Aan de ene kant heb je wat grotere gaatjes dan aan de andere kant van het deksel (zie foto).  Op deze manier kun je wat makkelijk de hoeveelheid kruiden bepalen die je op dat moment nodig hebt. Op de voor- en achterkant van de verpakking is een etiket aangebracht. Op het etiket aan de voorkant staat duidelijk vermeld de merknaam “Badia” met daaronder het product dat in de verpakking zit -Sazon Tropical-. Tevens staat er een mooie afbeelding op het etiket zodat je voor aankoop een beetje een idee hebt over welke kruiden er gebruikt zijn om het product te maken. Als ik de verpakking omdraai zie ik in één oogopslag de voor mij meest belangrijke informatie staan zoals: ingrediënten en voedingswaarde.



Mijn ervaring :


Op dit moment heb ik verschillende kruiden en specerijen van het merk Badia in gebruik en de Badia Sazon Tropical is er één van. Ik ben enorm tevreden over dit product omdat het erg lekker van smaak is maar ook omdat ik deze kruiden ( door zijn bijzondere samenstelling ) kan gebruiken bij diverse gerechten/ingrediënten. Ook het maken van gele rijst gaat erg goed met de Badia Sazon Tropical en de rijst is ook meteen op smaak gebracht. Ik heb dan ook gekozen voor de groot verpakking zodat ik altijd in voldoende mate kan beschikken over het product.

 Bedankt voor het lezen


Tot ziens


Rina Jansen 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten