zaterdag 7 november 2015

Bionic Woman (seizoen 1)



Het blijkt dat Bionic Woman (seizoen 1) al een aantal jaren geleden als televisieserie is uitgezonden. Voor mij was deze serie helemaal nieuw. Inmiddels is Bionic Woman ook verkrijgbaar op DVD. Toen ik de kaft van de DVD zag trok deze meteen mijn aandacht. Het was voor mij al snel duidelijk dat het om een sciencefiction film ging en deze films kan ik over het algemeen wel waarderen. Na het lezen van de achterkant van de DVD (in het kort het verhaal) wist ik, deze serie wil ik zien. In deze review kun je wat meer informatie over en mijn ervaring met de serie vinden.

Algemene gegevens over de DVD :


De titel van de DVD is : Bionic Woman (seizoen1)
De DVD is uitgebracht door : Uitgeverij Universal Pictures Benelux
De acteurs in deze serie zijn : Lucy Hale, Molly Price, Will Yun Lee, Miguel Ferrer, Kevin Rankin, Richelle Ryan
De regisseur van de serie is : Michael Dinner
De totale speelduur van seizoen 1 is : 325:00 minuten
Beeldformaat : 1.78:1
Originele gesproken taal : Engels
Audio : Dolby Digital 5.1
Ondertiteling : Nederlands
Deze DVD kun je vinden in de categorieën : Film & Tv, Sci-fi, Fantasy & Horror
Prijs: 25,90 euro

                                                    Het zusje van Jaime

In het kort het verhaal :


In de serie Bionic Woman heeft Jaime Sommers de hoofdrol. Jaime is in San Francisco werkzaam als barjuffrouw en moet hard werken om haar hoofd boven water te kunnen houden. Daarnaast heeft zij ook nog de zorg voor haar jongere zusje omdat hun moeder overleden is. Jaime krijgt samen met haar vriend Will Anthros een ernstig ongeluk. Vanaf dat moment zal het leven van Jaime helemaal anders zijn. Jaime is namelijk ernstig gewond en als men geen bijzondere ingrepen toepast zal Jaime komen te overlijden.




Haar vriend Will die arts is zal de operatie uitvoeren. Jaime krijgt tijdens deze operatie bionische protheses en implantaten. Eén van haar ogen, arm en been worden voorzien van technische snufjes en ook in de hersenen worden veranderingen aangebracht. Als Jaime eenmaal bijgekomen is van de operatie merkt zij dat haar benen niet reageren. Als zij de dekens terug slaat ziet zij dat er iets vreemds aan de hand is. Will verteld wat zij hebben gedaan en Jaime is helemaal over haar toeren. Waarom is dit zonder haar toestemming gedaan en wat betekend dit voor haar verdere leven.
Al snel is duidelijk dat Jaime vanaf dat moment enorm veel kracht bezit en andere eigenschappen zoals : alles super goed kunnen horen en zien en als zij gewond raakt geneest haar lichaam vanzelf. Van een enorme afstand kan Jaime van alles horen en zien. Met haar hand en been kan zij zoveel kracht uitoefenen dat muren omver gaan enz.

de 1e Bionische vrouw

Maar wat moet Jaime met al deze veranderingen? De operatie die uitgevoerd is door Will bij Jaime kost enorm veel geld (50 miljoen dollar). Will had vooraf geen toestemming gevraagd voor deze operatie en daarom wil de organisatie wel iets terug zien. Jaime gaat dan ook voor de Berkut Group werken. Deze organisatie is namelijk verantwoordelijk voor de operatie van Jaime en de nazorg.
Jaime komt erachter dat de Berkut Group meer weet dan dat zij haar vertellen en als haar vriend Will om het leven komt komen er nog meer mysteries naar boven. Ook blijkt dat Jaime niet de eerste Bionic Woman is en ook dat blijft niet zonder gevolgen.



Via onderstaande link kun je een klein stukje van de serie zien.



Mijn mening :


Sciencefiction is natuurlijk altijd wat overdreven en je vind dat leuk of je vind er helemaal niets aan. Toch is er een groot verschil in dit genre films vind ik. De serie Bionic Woman is daar een erg goed voorbeeld van. De serie is ontzettend spannend en bevat naast misschien wat heftige scenes zeker ook humor. Al meteen toen ik begon aan de serie wist ik : hier ga ik heel veel plezier aan beleven. En dat is dan ook gebleken. Ik kon nauwelijks stoppen met het bekijken van de serie en ga hem na een aantal maanden beslist nog een keer zien. De 2e keer sta je namelijk open voor nog meer details.
Wat mij betreft is Bionic Woman (seizoen 1) beslist een aanrader.



Dank je wel voor het lezen.


Tot ziens Rina Jansen 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten