maandag 2 november 2015

Kellogg’s Special K Fruit & Yoghurt.



Mijn ontbijt bestaat meestal uit een schaaltje verse yoghurt en granen. Omdat ik dit erg lekker vind en het is makkelijk klaar te maken. Ik hou wel van variatie en kies daarom regelmatig  voor een ander merk en smaak granen.  Deze keer heb ik gekozen voor de Kellogg’s  Special K Fruit & Yoghurt. Op de eerste plaats omdat ik goede ervaringen heb met de producten van Kellogg’s maar ook omdat dit ontbijtproduct speciale ingrediënten bevat en weinig calorieën. In deze review kun je wat meer informatie over en mijn ervaring met de Kellogg’s  Special K Fruit & Yoghurt vinden.

Algemene informatie over het product

Merknaam : Kellogg's
Productnaam : Special K
Smaak : Fruit & Yoghurt
Productsoort : ontbijtproduct
Inhoud : 354 gram
Verpakking : karton
Verkrijgbaarheid : supermarkt zoals : Jumbo, AH, C1000 enz.
Bewaaradvies : droog, koel en donker bewaren.
Prijs : 3,15 euro

Een klein stukje informatie over het merk Kellogg’s.

De firma Kellogg’s bestaat sinds 1956 en is een Amerikaans bedrijf. Kellogg’s produceert verschillende soorten ontbijtproducten met als basis rijst en tarwe. Inmiddels zijn er ook verschillende andere ingrediënten toegevoegd aan deze basis waardoor er allerlei smaken Kellogg's producten verkrijgbaar zijn. De special K producten (met weinig calorieën) zijn op de markt gebracht zodat je dit granenontbijt goed kunt gebruiken in een caloriearm dieet. website : http://www.kelloggs.nl Adres : Kellogg's Consumentendienst, Antwoordnummer 11102, 5200 VC 's-Hertogenbosch.

Kellogg’s  Special K Fruit & Yoghurt.

Bevat veel voedingsvezels zodat de darmen worden gestimuleerd en mineralen die zorgen voor een verzadigd gevoel na het nuttigen van dit product. De verschillende soorten vitamine in het product zijn erg goed voor onze gezondheid. Bij gebruik van dit product heb je minder snel kans op het eten van onnodige tussendoortjes. De speciaal K producten zijn verkrijgbaar in verschillende smaken. De smaak Fruit & Yoghurt bevat onder andere fruit dat voorzien is van een laagje yoghurt (als je goed naar de foto kijkt kun je dat goed zien).

Kellogg’s  Special K Fruit & Yoghurt is gemaakt van (ingrediënten):

Rijst, volkoren tarwe, suiker, volkoren haver, tarwezemelen, bevat 2% of minder zout, glucosestroop, palmpitolie en canolaolie, gedroogde appels, bruine suiker siroop, oplosbare tarwevezels, mout, haverbloem, rijst meel, magere melk, magere yoghurt poeder (gekweekte magere melk), melasse, natuurlijke en kunstmatige aroma, soja lecithine, honing, melkzuur, kruiden, citroenzuur, appelzuur, rood 40, BHT, natrium sulfiet  ( voor de kleur blauw). Vitaminen en mineralen: Vitamine C (ascorbinezuur), gereduceerd ijzer, niacinamide, vitamine B6 (pyridoxine hydrochloride), vitamine B2 (riboflavine), vitamine A-palmitaat, vitamine B1 (thiamine hydrochloride), foliumzuur , vitamine B12, vitamine D3.

De voedingswaarde van dit product per portie (32 gram) zijn :

Energie : 120 kcal
Eiwitten : 2 gram
Koolhydraten : 27 gram
Suiker : 10 gram
Vet : 1 gram
Waarvan verzadigde vetten : 0 gram
Waarvan onverzadigd Vet : 0 gram
Cholesterol : 0 mg
Vezels : 3 gram
Natrium : 140 mg
Kalium : 60 mg

Uiterlijk en smaak:

Het was voor mij een eerste kennismaking met dit product. Na het openen van de verpakking kwam er meteen een overheerlijke geur van diverse granen naar boven met op de achtergrond een iets zoete geur van fruit. Ik strooi een beetje ontbijtgranen in een schaaltje yoghurt en zie dat de graanvlokken inderdaad gemaakt zijn van verschillende soorten producten zoals rijst, tarwe enz. Ook valt mij op dat het fruit dat omhuld is met een laagje yoghurt ook daadwerkelijk waarneembaar is. Tijdens het nuttigen van mijn ontbijt mengen de granen zich met mijn yoghurt en merk ik dat het laagje yoghurt los laat van het fruit. Het rode sap van het fruit is op dat moment namelijk duidelijk zichtbaar in de yoghurt. Door al deze bijzondere ingrediënten krijgt dit product een overheerlijke smaak. Daarnaast zijn de granen lekker knapperig en precies goed wat betreft het formaat ( niet te klein maar zeker ook niet te groot).

De verpakking :


De Kellogg’s  Special K Fruit & Yoghurt zit verpakt in een hoofdzakelijk paars gekleurde kartonnen doos. Aan de bovenkant van de verpakking is een uitsparing gemaakt zodat je na het openen van deze verpakking de doos weer goed kunt afsluiten. Op de voorkant van de verpakking staat een duidelijke afbeelding van het product zodat je voor aankoop redelijk kunt beoordelen of dit product iets voor jou is. Als ik de verpakking omdraai zie ik allerlei informatie staan over Kellogg’s  Special K producten die ik goed kan gebruiken. Op de zijkanten van de verpakking vind je informatie zoals : bedrijf informatie, voedingswaarde en ingrediënten. Wat mij betreft bevat de verpakking voldoende informatie en ziet het geheel er heel fris en fruitig uit.

Mijn ervaring:

Inmiddels heb ik de Kellogg’s  Special K Fruit & Yoghurt al heel wat keren gebruikt omdat ik het een enorm lekker product vind. De smaken van fruit, yoghurt , rijst en diverse granen proef je overduidelijk en maken het product erg bijzonder vind ik. Daarnaast zijn (en blijven) de granen erg krokant. Een caloriearm dieet kan soms erg lastig zijn en dan is zo’n smaakvol product erg welkom. Wat mij betreft is de Kellogg’s  Special K Fruit & Yoghurt een echte aanrader of je nu op de calorieën let of niet.

Tot ziensRina Jansen 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten