donderdag 12 november 2015

Jumbo Special Flakes Rood Fruit.


Mijn ontbijt bestaat over het algemeen uit yoghurt/kwark aangevuld met flakes, muesli of andere ontbijtgranen. Op de eerste plaats vind ik het erg belangrijk dat mijn ontbijt lekker is van smaak maar ik let ook op andere factoren. Zo vind ik het belangrijk dat ik voldoende vezels binnen krijg (voor een goede darmwerking) en dat mijn maaltijden niet overdreven veel calorieën bevatten. Deze keer heb ik gekozen voor de Jumbo Special Flakes Rood Fruit. Waarom? De afbeelding op de verpakking ziet er overheerlijk uit en de informatie op de verpakking spreekt mij enorm aan.  Deze flakes is namelijk : vetarm en is gemaakt van volkorengranen (vezels). Twee ingrediënten die ik erg belangrijk vind. Op de afbeelding staan vruchten die ik enorm kan waarderen, nu nog even afwachten of ze ook daadwerkelijk in deze ontbijtgranen zitten. In deze review kun je wat meer informatie over en mijn ervaring met de Jumbo Special Flakes Rood Fruit vinden.

Algemene informatie over het product:


Merknaam : Jumbo
Productnaam : Special Flakes Rood Fruit
Productsoort : ontbijtgranen
Inhoud : 300 gram (ongeveer 10 porties)
Bewaaradvies : Koel en droog bewaren.
Verpakking : Karton/plastic
Verkrijgbaarheid : Jumbo supermarkt. Hier op Curaçao kun je dit product in diverse winkels vinden zoals bijvoorbeeld Esperamos, centrum supermarkt enz.
Prijs : 2,36

Wat zegt Jumbo supermarkt over dit product:


1: In deze ontbijtgranen zit rood fruit zoals : kers, aardbei en framboos

2: is gemaakt van volkorengranen, gerst, rijst en tarwe (waardevolle voedingstoffen).

3: Bevat veel vezels

4: is vetarm (1 portie van 30 gram bevat 0,5 gram vet). Als ik dit vergelijk met een soortgelijk product van een A merk dan is het product van Jumbo 0,5 gram minder vet en dat is mooi meegenomen.

5: aan deze ontbijtgranen zijn vitaminen B1, B2, B3, B6, B11, B12, C en ijzer toegevoegd.
Door al deze eigenschappen kun je de Jumbo Special Flakes Rood Fruit enorm goed gebruiken in een vetarm dieet.




De Jumbo Special Flakes Rood Fruit is gemaakt van (ingrediënten):


Rijstvlokken (59%), volkoren tarwevlokken (19%), suiker, gevriesdroogde rode vruchten (aardbei, framboos, kers), tarwegluten, tarwekiemen, zout, gerst moutextract, magere melkpoeder, vitaminen: thiamine (B1), riboflavine (B2), niacine (B3), B6, foliumzuur (B11), B12 en C, mineraal: elementair ijzer, emulgator: E471 en aroma.

De voedingswaarden per portie van 30 gram zijn :


Energie : 115 kcal
Vetten : 0.5 gram
Waarvan Verzadigde Vetzuren : 0.1 gram
Koolhydraten : 24.3 gram
Waarvan Suikers : 5.7 gram
Vezels : 1.3 gram
Eiwitten : 2.8 gram
Zout : 0.3 gram
Vitamine C : 18.6 mg
Vitamine B1 : 0.26 mg
Vitamine B2 : 0.33 mg
Vitamine B3 : 3.8 mg
Vitamine B6 : 0.3 mg
Vitamine B11 : 46.5 µg
Vitamine B12 : 0.6 µg
IJzer : 1.9 mg




Smaak, geur en uiterlijk:


Als je een product voor de eerste keer gaat proberen let je extra op smaak, geur en uiterlijk van het product vind ik. Ik was deze keer vooral heel alert op de hoeveelheid rode vruchten en de verschillende soorten graan. Ik heb een foto gemaakt van mijn ontbijt en ik hoop dat jullie het goed kunnen zien want dit product zit boordevol vruchten en is inderdaad gemaakt van diverse graan soorten. De geur van het fruit en de granen komt nog beter naar boven als ik de ontbijtgranen meng met mijn yoghurt. Vervolgens neem ik een hap van mijn ontbijt en ik ben er even stil van. Hoe is het mogelijk dat ik echt het idee heb dat ik verse aardbeien, frambozen en kersen zit te eten. De vruchten zijn heerlijk sappig, stevig van structuur en bijzonder smaakvol. Een compliment voor Jumbo wat mij betreft. Als ik de ontbijtgranen observeer kom ik tot de conclusie dat het geheel er heel smaakvol uitziet. Zeker de moeite waard om te presenteren tijdens een maaltijd.

Verpakking :


De verpakking van deze Jumbo Special Flakes Rood Fruit is gemaakt van stevig karton. Als je de doos open maakt zie je dat de ontbijtgranen verpakt zijn in een iets doorzichtige plastic verpakking. De kartonnen verpakking heeft aan de bovenkant een speciale uitsparing zodat je de verpakking na gebruik weer goed kunt sluiten. Daarnaast ziet de verpakking er heel sfeer- en smaakvol uit en bevat het voldoende informatie om tot aankoop over te kunnen gaan.



Mijn mening:


Zoals ik hierboven al vermelde is de smaak van een product voor mij heel erg belangrijk. Als ik een cijfer mag geven voor de smaak, geur en uiterlijk dan krijgt de Jumbo Special Flakes Rood Fruit van mij een tien. Overdreven? Ik vind van niet, er is niets op of aan te merken op dit product en tijdens het nuttigen van mijn ontbijt proef ik de overheerlijke vruchten en de smaakvolle granen. En niet te vergeten : het product bevat nauwelijks calorieën en bevat ook nog eens goede voedingsstoffen zoals vitamine en mineralen.

Wat mij betreft is de Jumbo Special Flakes Rood Fruit een aanrader. De Jumbo Special Flakes is overigens ook nog verkrijgbaar in allerlei andere smaken. Wordt vervolgd.

Bedankt voor het lezen.

Tot ziensRina Jansen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten