vrijdag 6 november 2015

Ocean potion aloe lotion


De zon is dagelijks (zichtbaar of niet zichtbaar) aanwezig. Erg aangenaam natuurlijk maar door jezelf bloot te tellen aan de zon droogt je huid uit en kan er zelfs een beschadiging aan de huid optreden. Ik behandel mijn huid dan ook dagelijks met een voedende lotion. Deze keer heb ik gekozen voor de Ocean potion aloe lotion. Het is een lotion die de huid kalmeert (verkoelt ) en aanvult met de benodigde ingrediënten zodat de huid weer helemaal kan herstellen. In deze review kun je wat meer informatie over en mijn ervaring met deze lotion vinden.

Algemene informatie over het product:

Merknaam : Ocean potion
Productnaam : aloe lotion
Productsoort : aftersun (body lotion )
Inhoud : 237 ml
Verpakking : plastic doseer fles.
Verkrijgbaarheid : drogisterij en supermarkt
Bewaaradvies : droog en koel bewaren
Prijs : 4,50 euro

Een klein stukje informatie over het merk:

Het merk Oceaan Potion is ontstaan in het jaar 1989. Op dat moment werden de producten van dit merk alleen verkocht in diverse strandwinkels en Hotels. Gary DeAngelo was de bedenker van deze producten en omdat de producten enorm aanspraken bij de gebruikers moest Gary DeAngelo al snel op zoek naar meerdere verkooppunten. Dit vond plaats in het jaar 1994. Oceaan Potion verhuisde naar Florida (Oceaan Potion komt van oorsprong uit Australië.)

Wat maakt de producten van Oceaan Potion nou zo bijzonder:  

De producten van Oceaan Potion bevatten bijzondere ingrediënten zoals : vitamine D3, vitamine D, zee planten en plantaardige antioxidanten, vitamine E en wat vooral erg belangrijk is zij bevatten een breed spectrum aan UVA / UVB bescherming.

vitamine D3 : zorgt voor een soepele huid.
Zee planten en plantaardige antioxidanten : hydrateert de huid.
vitamine E : beschermd tegen vrije radicalen.



De producten van Ocean Potion zijn PABA-vrij (PABA kan namelijk cellulaire schade veroorzaken). Daarnaast worden de producten van Oceaan Potion NIET getest op dieren.

Ocean potion aloe lotion:

Ik geniet dagelijks van een heerlijk zonnetje en ben mij er van bewust dat dit zonnetje goed is voor mijn gezondheid maar dat de zon ook nadelen heeft. In de ochtend smeer ik mijn huid dan ook goed in met een beschermende zonnecrème en aan het eind van de dag gebruik ik na een verkoelende douche een beschermende lotion. Tijdens het boodschappen doen viel mijn oog op de  Ocean potion aloe lotion. Het product trok mijn aandacht omdat op de verpakking het ingrediënt Aloe stond. Ik heb enorme goede ervaringen met Aloe en na het lezen van de verpakking besloot ik dan ook om tot aankoop over te gaan. Dit product is een afthersun. Dus deze lotion zorgt ervoor dat je huid (na een dag blootgesteld te zijn aan de zon) weer op een juiste manier wordt gevoed.
Ocean potion aloe lotion is gemaakt van natuurlijk ingrediënten zoals :pure aloë vera gel, vitamine A, C en E, tea tree olie, kruidenextracten, zeewier extract en andere natuurlijke huid verzachtende middelen en conditioners.


Ocean potion aloe lotion is gemaakt van (Ingrediënten):

Water , Brassica Napus (Canola) Oil , Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil , Glycerin , Aloe Vera (Aloe Barbadensis) Leaf Juice , Ascorbic Acid (Vitamin C) , Retinyl Palmitate (Vitamin A) , Tocopheryl Acetate (Vitamin E) , Pyridoxine Hydrochloride (Vitamin B6) , Cholecalciferol (Vitamin D3) , Melaleuca Altemifolia (Tea Tree) Leaf Oil , Arctium Lappa (Burdock) Root Extract , Calendula Officinalis Flower Extract , Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract , Honey Extract , Seaweed Extract , Symphytum Officinale (Comfrey) Leaf Extract , Hydrastis Canadensis (Goldenseal) Root Extract , Tilia Cordata (Linden) Flower Extract , Zea Mays (Corn) Oil , PEG 16 Macadamia Glyceride , Sorbitan Mono Oleate , Octyldodecanol , Silica , Acrylates/C10 30 Alkyl Acrylate Crosspolymer , Disodium EDTA , Carbomer , Sodium Propoxyhydroxypropyl Thiosulfate Silica , Phenoxyethanol , Butylparaben , Isobutylparaben , Propylparaben , Ethylparaben , Methylparaben , Triethanolamine , Fragrance

Uiterlijk, geur en werkzaamheid:

De Ocean potion aloe lotion is wit van kleur. Als ik een klein beetje lotion in de palm van mijn hand laat glijden merk ik dat het product stevig is van structuur. Op dat moment komt er een overheerlijke iets zoete geur naar boven. Wat mij betreft heeft het een duidelijke bloemengeur met op de achtergrond de geur van limoen. Een erg aangename geur vind ik. Ik breng de lotion aan op mijn huid en masseer de lotion in de huid. Wat mij meteen opvalt is dat de lotion zich erg makkelijk laat aanbrengen op de huid maar niet meteen verdwijnt in de huid. Ik heb voldoende tijd om de lotion goed uit te smeren zodat de hele oppervlakte van de huid bedekt word met de lotion. Als de lotion is ingetrokken blijft er geen vet laagje achter op de huid. Mijn huid voelt ook meteen lekker zacht aan, is voorzien van een overheerlijke geur en ziet er gezond uit.

De verpakking:

De Ocean potion aloe lotion zit verpakt in een doorzichtige plastic fles. De fles is afgesloten met een doseer dop. Op de voorkant van de verpakking staat duidelijk vermeld de merknaam “Ocean potion” van het product met daaronder de naam van het product -aloe lotion-. Als ik de verpakking omdraai zie ik daar in één oogopslag de voor mij meest belangrijke informatie staan zoals : ingrediënten, bedrijf informatie en gebruik advies. De verpakking ziet er vrij eenvoudig maar tevens fris en fruitig uit.

Uiteraard is bovenstaande informatie (en foto’s) mijn persoonlijke ervaring.

Bedankt voor het lezen !


Rina Jansen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten